محدودیتهای اکشن فتوشاپ و یه چندتا ریز نکته بدردبخور ...
jebril

در این پست میخوام محدودیتهای قسمت اکشن فتوشاپو براتون بذارم. امیدوارم بپسندین.


خب با نام خدا شروع می کنیم. 

قبل از اینکه با قدرت زیاد بخش اکشن مسحور بشین، باید بدونین که فتوشاپ به شما اجازه رکورد هر چیزیو ممکنه نده. در حالی که اجازه ثبت حالات لایه، شفافیت، شکلها، انتخابهای براشی و حتی پیکسلهای انتخابی رو میده، هنوز امکان ثبت بخشهای زیر رو ندارین:

  • paint strokes 
  • zooms
  • switching windows
  • scrolls

همونطور که می بینین اینارو نمی شه در یک اکشن اورد اما زیادم مسائل مهمی نیستن. 

یه مشت نکات بدردبخور درباره اکشن ها:

1- سعی کنین تا حد امکان اکشن های ساده ایجاد کنین. از ایجاد اکشن های خیلی پیشرفته خودداری کنین. برای ساختن اکشنهای پیشرفته از ترکیب اکشنهای کوچکتر استفاده کنین. همیشه محاسبه کنین که ایا این اکشن شما درست کار خواهد کرد یا نه. حتی به صورت خلاصه و مرحله به مرحله روی کاغذ بنویسینش و سپس اقدام به رکور کنین. 

2- اکشنهای خودتونو طوری رکورد کنین که بتونین بعدا هم ازشون استفاده کنین. این به معنای عمومی سازیشونه. ینی از ایجاد جزئیات زیاد در اکشنتون خودداری کنین و بعدا از داشتن اکشنی مث این لذت ببرین. 

3- ایجاد آلارم و استاپ در اکشن ها. بعضی موقعها در میانه اکشن لازمه عمل دیگه ای انجام بدین یا بعدا ممکنه جزئیاتی رو فراموش کنین. برای یاداوری این نکات ریز بهتره در میانه یا اول هر اکشنی که رکورد می کنین یه پیام بذارین. این کار کمک زیادی بعدا می کنه بهتون. برای این کار از منوی کناری اکشن گزینه Insert Stop رو انتخاب کنین. در پنجره ای که میاد پیامتونو بنویسین و ذخیره کنین. و می بینین که در هنگام اعمال اون اکشن این پیام دیده میشه و اینو باور داشته باشین که با اینکه اگر تنها نفر استفاده کننده از کامپیوترتونید اما بازهم نکات ریز ممکنه فراموشتون بشه. پس این نکنه جالبو بخاطر داشته باشید. 

4- در اعمال اکشنها همیشه و همیشه حالت و مد عکس و تصویرتونو بخاطر داشته باشین. ببین عکستون مثلا RGB, CMYK, Grayscale و ... باشه و شما اکشن خاص خودشو باید اعمال کنین مثلا اکه یه اکشنی برای RGB هستش استفادش در CMYK اغلب با نتیجه خوبی رو برو نمی شه. 

5- حواستون به لایه های کارتون باشه که رو کدوم لایه اکشن رو اعمال می کنین. همیشه اول لایه رو انتخاب کنین و بعد اکشن رو اعمال کنین. 

6- همیییییییییییییییییییییییییشه کارتونو قبل از اعمال اکشنها سیو کنین. اصلا همیشه کارتونو سیو کنین و بعد به مرحله بعد برید. اونایی که تاحالا درد سیو نکردنو کشیدن منظور شاپرکو خوب متوجه میشن. پس سیو کنین. آفرین!!

7- دقت داشته باشین اکشن بر اساس اسم لایه رکورد میشه ها! ینی بعد برای اعمالش اگه اون لایه به اون اسم وجود نداشته باشه .....

8- اکشنتونو تمیز کنین! ینی اگه برا مورد خاصی طراحیش کردین ولی دیدین قابلیت داره بعدا هم استفاده بشه اون قسمتهای خاصشو بردارین و دیلیت کنین تا بشه بعدا هم ازشون استفاده کرد. 

 

اضافه کردن یه توقف در اکشنها

همونطور که توضیح دادم براتون اکشنها رو میشه با عمومی سازی برای تصاویر دیگه هم استفاده کرد. فرض کنین در تصاویری که می خواین این اکشن رو پیاده کنین باید قسمتی از تصویر انتخاب بشه که این محوطه انتخابی در هر تصویر فرق می کنه. این کارو میشه بعد از ضبط اکشن انجام داد. برای این کار باید کنار مرحله ای از اکشن که برای هر تصویر باید اختصاصی باشه آیکن toggle the dialogue function رو روشن کنین. تصویر زیر بهتر روشن میکنه براتون.

حالا وقتی اکشن رو پیاده کنین، در مرحله ای که باید انتخاب در عکستون انجام بدین اکشن توقف می کنه. و به شما اجازه میده تا محوطه انتخابی این عکسو ایجاد کنین وقتی کارتون تموم شد دکمه OK رو بزنین و خواهید دید که اکشن تا انتها پیش میره. 

این قابلیت برای شما در تغییراتی مثل اندازه یا برش تصاویر خیلی کارامد خواهد بود. 

چطور بود :) امیدوارم بدردتون بخوره. 

تهیه، ترجمه و گردآوری: فاطمه آزادبخت- طراحی و گرافیک شاپرک

 


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 475
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 963
بازدید ماه : 893
بازدید کل : 557155
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1